The strategic IS (information system) management
The strategic IS (information system) management
تا سال ۱۹۹۳، انرژی در یک حالت باثباتی به سر می برد، و تغییرات کمی در جهت گیری های استراتژیکی ساختارهای سازمانی یا فلسفه همکاری وجود داشت.از نظر تاریخی بسیار دوره موفقیت آمیزی بود.آن از یک استراتژی دفاعی استفاده می کرد ، و با هزینه پایینی محدوده خود را حفظ کرده اما به دنبال فرصت هایی برای رشد نبوده است.به هر حال صنایع انرژی در حال رقابتی شدن بوده و این به دلیل پایین بودن طولانی مدت قیمت نفت خام و گاز طبیعی در اواخر ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ بوده است. قیمت های بعد از این سال ها افزایش قابل توجهی در این زمینه نشان نداده اند. انرژی دارای یک ساختار مکانیکی و متمرکز بر مبنای مدل های کنترل و فرماندهی می باشد.
Abstract
In developing a successful IS development project today, good IS personnel are crucial. However, just achieving and maintaining their skills is not sufficient; they must contribute to the project in a meaningful fashion, including their supportive activity: organizational citizenship behavior (OCB). However, IS personnel have different motivational factors, informal behavior patterns, and exhibit OCBs different from those in other fields. In addition, projects present a different face than operations in an organization and alter the context of OCBs. This combination leads to a unique setting where the perceptions of equity by IS employees in project teams are unlikely to follow patterns established for functional operations. To determine if perceived equity can lead to desirable attitudes and behavior in this novel setting, we surveyed IS team members of development projects. Data from 298 respondents in 47 project teams indicated that equity, as measured by perceptions of justice, add to job commitment, which serves as a mediator between the justices and OCBs. Project leaders of teams with IS personnel must therefore work to improve the perception of equity in the distribution of rewards and treatment
مقاله ترجمه شده رفتار شهروندی سازمانی کارکنان بخش سیستم های اطلاعات: آیا عدالت سازمانی اهمیت دارد؟
عنوان انگلیسی:
The organizational citizenship behavior of IS personnel: Does organizational justice matter?
چکیده فارسی:
در توسعه یک پروژه موفق گسترش سیستم اطلاعاتی امروزه، کارکنان خوب سیستم اطلاعاتی، تعیین کننده اند. با اینحال، تنها دستیابی و حفظ مهارتهای آنها کافی نیست؛ آنها باید برای پروژه به خوبی مشارکت کنند، که شامل حمایتشان می شود: یعنی رفتار شهروندی سازمانی (OCB). با اینحال، کارکنان سیستم اطلاعات، عوامل انگیزشی مختلف، و الگوهای رفتاری غیررسمی داشته، و OCB هایشان را در زمینه های مختلفی نشان می دهند. بعلاوه، پروژه ها نمای متفاوتی را از عملیات ها در یک سازمان از خود نشان می دهند و بافت OCB ها را تغییر می دهند. وقتی احساس انصافی که کارکنان سیستم اطلاعات باید داشته باشند، در تیم های پروژه از الگوهای قبلی که برای عملیاتهای تابعی شکل گرفته بودند، پیروی نمی کند، این ترکیب، منجر به یک چارچوب واحد می شود. برای تعیین اینکه آیا انصاف می تواند منجر به نگرش ها و رفتارهای مطلوب در چارچوب جدید ما بشود یا خیر، ما اعضای تیم سیستم اطلاعات پروژه های توسعه را مورد بررسی قرار داده ایم. داده ها از ۲۹۸ پاسخ دهنده در ۴۷ تیم پروژه روشن کرد که انصاف، چنانکه بوسیله احساس عدالت سنجیده می شود، به تعهد شغلی اضافه می شود، که بعنوان واسطه ای بین عدالت و OCB است. رهبران پروژه تیم ها با کارکنان سیستم اطلاعات باید برای بهبود درک انصاف در توزیع پاداش ها و رفتارها بکوشند.
شرکت نوکیا قصد دارد با معرفی یک گوشی پرچم دار با نام نوکیا P1 بازار آیفون را هدف قرار بدهد. در ادامه به 6 دلیل خواهیم پرداخت که نشان میدهد گوشی نوکیا P1 یک رقیب برای آیفون خواهد بود.
هوش مصنوعی چیست؟ آیا رباتها همان هوش مصنوعی هستند که همه در موردشان صحبت میکنند؟ هوش مصنوعی چه کارهایی را انجام میدهد؟ آیا آینده نسل بشر در خطر است؟ هوش مصنوعی چگونه فکر میکند؟ اگر شما هم جزء کسانی هستید که واژه هوش مصنوعی به گوشتان خورده اما نمیدانید که هوش مصنوعی چیست یا آشنایی شما با هوش مصنوعی از طریق فیلمهای تخیلی است که دیدهاید و درک درستی از هوش مصنوعی ندارید، ما در این مقاله قصد داریم تا مفهوم واقعی هوش مصنوعی و هر آن چه که باید در موردش بدانید را به شما بگوییم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
پژوهشگران آمریکایی سعی دارند با کمک یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی، الگوهای مشترک میان افراد مبتلا به بیماریهای ویروسی را مورد بررسی قرار دهند و امکان زنده ماندن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را پیشبینی کند.
تا کنون ما شاهد مقایسه سرعت نوکیا 8 با بسیاری از پرچمداران قدرتمند بازار مانند آیفون 8 پلاس و سامسونگ Galaxy S8+ بوده ایم که تقریبا در همه موارد، پرچمدار نوکیا برنده و یا در بدترین حالت، با رقیب خود برابر بوده است. حالا زمان مناسبی است تا نوکیا 8 را با گل سر سبد اپل، یعنی گوشی 1000 دلاری آیفون X مقایسه کنیم.
مدیریت ارتباط با مشتری یا بهاختصار CRM1 اولین بار در ابتدای دهۀ 1990 میلادی به کار گرفته شد. از زمان تعاریف متعددی از CRM ارائه گردیده است. حتی واژۀ اختصاری CRM نیز خود موضوع بحثوجدل بوده است؛ تا جایی که برخی آن را Customer Relationship Mnangement و برخی دیگر آن را Customer Relationship Marketing میدانند. مدیریت ارتباط با مشتری به کسبوکارها کمک میکند تا بهگونهای روابط خود را با مشتری تنظیم نمایند که مشتری حفظ و وفاداری در او ایجاد شود. CRM یک نوع استراتژی مدیریتی است که سودآوری کسبوکار را افزایش میدهد و درواقع ابزاری برای ساخت رابط کاربری ساده برای جمعآوری اطلاعاتی است که به کسبوکارها کمک میکند تا مشتریان را شناسایی کرده و با آنان ارتباط برقرار کنند.