مدیریت ارتباط با مشتری یا بهاختصار CRM1 اولین بار در ابتدای دهۀ 1990 میلادی به کار گرفته شد. از زمان تعاریف متعددی از CRM ارائه گردیده است. حتی واژۀ اختصاری CRM نیز خود موضوع بحثوجدل بوده است؛ تا جایی که برخی آن را Customer Relationship Mnangement و برخی دیگر آن را Customer Relationship Marketing میدانند. مدیریت ارتباط با مشتری به کسبوکارها کمک میکند تا بهگونهای روابط خود را با مشتری تنظیم نمایند که مشتری حفظ و وفاداری در او ایجاد شود. CRM یک نوع استراتژی مدیریتی است که سودآوری کسبوکار را افزایش میدهد و درواقع ابزاری برای ساخت رابط کاربری ساده برای جمعآوری اطلاعاتی است که به کسبوکارها کمک میکند تا مشتریان را شناسایی کرده و با آنان ارتباط برقرار کنند.
دانلود مقاله بصورت کامل ( فایل پاورپوینت )
عنوان درس:
سیستم اطلاعات مدیریت
عنوان تحقیق:
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
استاد:
دکتر علی امیدی
محققین:
رویا خواجوی، راضیه داوودی
بهار 1400